Expert principal responsabil de supraveghere bancară continuă
Banca Națională a Moldovei
№14992635, 27 decembrie 2024
Oraș:
Chișinău
Studii:
Universitate
Experiența de munca:
Peste 5 ani
Salariu:
Nespecificat
Program de muncă:
Full-time
Cerințe minime obligatorii:
Studii şi experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; În cazul unei note de studii generale mai mici de 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență de minim 5 ani în domeniul bancar. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective;
Stagiul în domeniul financiar-bancar nu mai puțin de trei ani;
Cunoașterea cadrului de supraveghere bancară din Republica Moldova;
Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
Cunoașterea limbii române - fluent și a limbii engleze - cel puțin la nivel intermediar;
Cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office.
Competente comportamentale:
Orientare către performanță;
Comunicare eficientă;
Cooperare;
Integritate organizațională;
Gândire conceptuală.
Principalele atribuții ale expertului principal:
Supraveghere continuă, al Departamentul supraveghere bancară;
Asigură schimbul de cunoștințe și experiență cu membrii echipei responsabile de bancă;
Elaborarea rapoartelor privind evaluarea activității băncilor conform prevederilor Metodologiei de supraveghere și evaluare a activității băncilor;
Monitorizarea profilului de risc al băncilor, inclusiv supravegherea riscului de credit prin monitorizarea portofoliilor băncilor;
Procesarea, monitorizarea și analiza informației obținute de la bănci sub formă de rapoarte;
Evaluarea situației financiare a băncilor/sectorului bancar;
Examinarea și analiza rapoartelor auditului extern efectuat în bănci;
Identificarea și evaluarea riscurilor în activitatea băncilor prin monitorizarea lichidității şi valorii depozitelor în baza rapoartelor zilnice prezentate de către bănci;
Evaluarea planurilor de redresare prezentate de bănci;
Alte atribuții conform fișei postului.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 2 ianuarie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158, 022-822-143 sau 022- 822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Tematica:
Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
Bibliografie:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
Legea privind redresarea și rezoluția băncilor nr. 232 din 03.10.2016;
Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncilor, aprobat prin HCE al BNM nr. 322 din 20.12.2018;
Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
Regulamentul cu privire la lichiditatea băncii, aprobat de CA al BNM, proces - verbal nr. 28 din 08.08.1997;
Metodologia de supraveghere și evaluare a activității băncilor (SREP).
Studii şi experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; În cazul unei note de studii generale mai mici de 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență de minim 5 ani în domeniul bancar. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective;
Stagiul în domeniul financiar-bancar nu mai puțin de trei ani;
Cunoașterea cadrului de supraveghere bancară din Republica Moldova;
Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
Cunoașterea limbii române - fluent și a limbii engleze - cel puțin la nivel intermediar;
Cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office.
Competente comportamentale:
Orientare către performanță;
Comunicare eficientă;
Cooperare;
Integritate organizațională;
Gândire conceptuală.
Principalele atribuții ale expertului principal:
Supraveghere continuă, al Departamentul supraveghere bancară;
Asigură schimbul de cunoștințe și experiență cu membrii echipei responsabile de bancă;
Elaborarea rapoartelor privind evaluarea activității băncilor conform prevederilor Metodologiei de supraveghere și evaluare a activității băncilor;
Monitorizarea profilului de risc al băncilor, inclusiv supravegherea riscului de credit prin monitorizarea portofoliilor băncilor;
Procesarea, monitorizarea și analiza informației obținute de la bănci sub formă de rapoarte;
Evaluarea situației financiare a băncilor/sectorului bancar;
Examinarea și analiza rapoartelor auditului extern efectuat în bănci;
Identificarea și evaluarea riscurilor în activitatea băncilor prin monitorizarea lichidității şi valorii depozitelor în baza rapoartelor zilnice prezentate de către bănci;
Evaluarea planurilor de redresare prezentate de bănci;
Alte atribuții conform fișei postului.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 2 ianuarie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158, 022-822-143 sau 022- 822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Tematica:
Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
Bibliografie:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
Legea privind redresarea și rezoluția băncilor nr. 232 din 03.10.2016;
Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncilor, aprobat prin HCE al BNM nr. 322 din 20.12.2018;
Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
Regulamentul cu privire la lichiditatea băncii, aprobat de CA al BNM, proces - verbal nr. 28 din 08.08.1997;
Metodologia de supraveghere și evaluare a activității băncilor (SREP).
CV-ul a fost trimis cu succes! 🥳
Înregistrează-te acum, pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut