Economist coordonator, responsabil de control și evaluare riscuri
Banca Națională a Moldovei
№14990780, 27 decembrie 2024
Oraș:
Chișinău
Studii:
Universitate
Experiența de munca:
De la 2 ani
Salariu:
Nespecificat
Program de muncă:
Full-time
Obiectivele postului sunt:
Identificarea și evaluarea dacă banca are un sistem corespunzător de evaluare a riscurilor, care include politici prudente, procese și acțiuni de identificare, măsurare, evaluare, monitorizare, raportare și control al acestora.
Cerințe minime obligatorii:
1) Studii şi experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățământ respective.
Experiență: nu necesită, iar în cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență suplimentară în domeniul solicitat de minim 2 ani;
Cunoașterea principiilor unei supravegheri bancare eficiente;
Cunoștințe generale cu privire la efectuarea controlului la băncile licențiate;
Cunoașterea limbii engleze, la nivel, cel puțin, intermediar (citit/scris/vorbit);
Cunoștințe de operare a programelor computerizate: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
2) Competente comportamentale:
Gândire ordonată, tact și pricepere în munca cu oamenii, perseverență, rezistență la efort și stres, adaptabilitate la situații noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
Capacitatea de a comunica oral și în scris, de a fi în măsură să expună clar și concis constatările, concluziile și recomandările.
Principalele atribuții funcţionale:
Evaluează politicile și practicile aferente evaluării riscurilor;
De regulă, participă în cadrul băncilor în calitate de inspector responsabil de evaluarea unui risc;
Economistul coordonator poate participa la evaluarea riscului de credit în cadrul controalelor pe teren sau din oficiu.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 16 ianuarie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi.
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-158 / 022-822-245 / 022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografia:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM nr.322 din 20.12.2018;
Regulamentul cu privire la clasificarea activelor și angajamentelor condiționale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP).
Identificarea și evaluarea dacă banca are un sistem corespunzător de evaluare a riscurilor, care include politici prudente, procese și acțiuni de identificare, măsurare, evaluare, monitorizare, raportare și control al acestora.
Cerințe minime obligatorii:
1) Studii şi experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățământ respective.
Experiență: nu necesită, iar în cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență suplimentară în domeniul solicitat de minim 2 ani;
Cunoașterea principiilor unei supravegheri bancare eficiente;
Cunoștințe generale cu privire la efectuarea controlului la băncile licențiate;
Cunoașterea limbii engleze, la nivel, cel puțin, intermediar (citit/scris/vorbit);
Cunoștințe de operare a programelor computerizate: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
2) Competente comportamentale:
Gândire ordonată, tact și pricepere în munca cu oamenii, perseverență, rezistență la efort și stres, adaptabilitate la situații noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
Capacitatea de a comunica oral și în scris, de a fi în măsură să expună clar și concis constatările, concluziile și recomandările.
Principalele atribuții funcţionale:
Evaluează politicile și practicile aferente evaluării riscurilor;
De regulă, participă în cadrul băncilor în calitate de inspector responsabil de evaluarea unui risc;
Economistul coordonator poate participa la evaluarea riscului de credit în cadrul controalelor pe teren sau din oficiu.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 16 ianuarie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi.
Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-158 / 022-822-245 / 022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografia:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM nr.322 din 20.12.2018;
Regulamentul cu privire la clasificarea activelor și angajamentelor condiționale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP).
CV-ul a fost trimis cu succes! 🥳
Înregistrează-te acum, pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut